Möt våra medarbetare

2015-07-06

Här berättar några av våra medarbetare om hur det är att arbeta på Signalisten.

Lowe

Förvaltningssamordnare och besikningsman 

 

Mina främsta arbetsuppgifter är att ansvara för avflyttningsbesiktningar och inre underhåll av lägenheterna (HLU - hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll). Utöver det så innefattar tjänsten även ”vardagliga sysslor” som sakgranskning av fakturor, uppföljning av utförda arbeten med mera. En stor del av tiden ägnar jag även åt själva samordningen mellan entreprenörer och hyresgäster, lite som att vara spindeln i nätet. Det roligaste med mitt arbete är att jag dagligen får träffa och ha kontakt med nya människor. I min roll som förvaltningssamordnare kommer man långt om man är social, ansvarfull och noggrann.

Mirella

Kundtjänstadministratör 

 

Som kundtjänstadministratör är den ena arbetsdagen aldrig den andra lik. Jag har mycket kontakt med våra hyresgäster via telefon och mail men även personlig kontakt i vår reception. Under en arbetsdag får jag bland annat ta emot felanmälningar, ha kontakt med entreprenörer och såklart hjälpa hyresgäster med deras frågor. Det bästa med mitt jobb är att få träffa alla hyresgäster personligen, det är jättetrevligt! I min roll är det väldigt viktigt att vara stresstålig, ha ett intresse för människor och trivas i ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Och såklart ha en vilja att ge hyresgästerna den bästa möjliga servicen!