Bovärd

2018-12-05

 

Som bovärd är du ansiktet utåt och den första kontakten med hyresgäster. Du har helhetsansvar för ditt område bestående av cirka 300 lägenheter med tillhörande allmänna utrymmen. I vissa fall kan det ingå en del kommersiella lokaler. Signalisten är ett litet bolag där du får arbeta brett med omväxlande arbetsuppgifter. I din roll som bovärd ser du till den dagliga driften och det förebyggande arbetet som resulterar i en bra boendemiljö för våra hyresgäster.

Du kommer att ingå i ett team och utgå från Signalistens kontor, beläget intill Solna Centrum.

Arbetsuppgifter och ansvar
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av följande;

  • kontinuerliga ronderingar i dina fastigheter
  • felavhjälpande och självständigt utförande av reparationer i lägenheter och allmänna utrymmen exempelvis av kyl/frys, spis, byte av blandare, lås, stopp i avlopp o dyl.
  • beställningar till entreprenörer/leverantörer
  • kvalitetskontroller, besiktningar samt nyckelhantering
  • vid skador sköta beställningar, uppföljning, dokumentation och vara kontaktperson gentemot hyresgäst och entreprenör
  • aktivt arbete med mål och handlingsplaner
  • visning av lokaler, garage och lägenheter
  • administrativa arbetsuppgifter, t ex fakturahantering, offertförfrågningar, avrapportering, underhållsregistrering, meddelanden/brev till hyresgäster etc.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieutbildning eller annan utbildning med fastighetsinriktning
  • Erfaren reparatör av t.ex. vitvaror/el/VVS (fastighetsrelaterat)
  • Flera erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av kundkontakter/hyresgäster
  • Du är van att arbeta med datorn som redskap (t.ex. dokumentera/återkoppla i system såsom exempelvis Vitec samt använda dig av officepaketet)
  • Du har erfarenhet av att hantera entreprenörer(beställningar/uppföljning)
  • B-körkort är ett krav

Personliga egenskaper

Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel och ansvarstagande. Arbetet ställer stora krav på social förmåga, självständighet och att kunna prioritera rätt arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Tillsättning och arbetstider

Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Arbetstider är: måndag-torsdag 7.00-16.00 och fredag 7.00-14.00. (Första vardagen varje månad mellan sept-maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p.g.a inflyttningar).

Välkommen till oss!

Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2017) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 89,9 % och vårt ledarskapsindex ligger på 92,4 %.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.  

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid. 

Vill du veta mer om Signalisten?

Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Ansökan

Registrera din ansökan på vår hemsida. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Rydström, förvaltare, på camilla.rydstrom@signalisten.se 

Frågor om rekryteringsprocessen

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Öhrström, HR-generalist, på olivia.ohrstrom@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval

Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

***

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Visst vill du vara med oss och utveckla Signalisten och Solna! 

Urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 


 
  • Copyright © 2018 Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna