Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska och för att få anonym mätstatistik. Du kan läsa mer om vår användning av cookies på Om kakor.

Akuta felanmälningar i lägenhet

Publicerad 1 april 2020

På grund av det aktuella läget fortsätter vi att bara ta emot akuta felanmälningar för lägenheter. Anledningen är främst att vi vill skydda våra hyresgäster i riskgrupper.

Vi kan i dagsläget inte säga hur länge det tillfälliga stoppet för felanmälan i lägenhet kommer att pågå, till en början under april månad. Vi följer utvecklingen och meddelar här på webbsidan om förutsättningarna ändras. 

För allmänna utrymmen och utemiljö tar vi emot felanmälningar som vanligt.

Vad är ett akut fel i lägenhet?

  • Totalstopp i avlopp
  • Inget kall- eller varmvatten
  • El, kyl, frys, lås, spis eller WC helt ur funktion
  • Vattenläckage
  • Eluttag som lossnat helt
  • Fönster som inte går att stänga helt, i markplan
  • Krossad glasruta
  • Strömbrytare som sitter löst/glappar
  • Åverkan efter inbrott/inbrottsförsök
  • Otillräcklig städning vid inflytt
  • Tvättställ som lossnat från väggen, porslin utslaget med risk för personskada

Vad är inte ett akut fel i lägenhet?

  • Mindre stopp i avlopp
  • Sakta droppande kran
  • Löst sittande eluttag
  • Fönster som inte går att stänga helt, ej markplan
  • Spricka i glasruta
  • Trasiga hyllplan i kyl eller frys
  • Trasig platta på spis
  • Strömbrytare, glapp
  • Tvättställ, spricka i porslin



Frågor och svar