Signalisten följer händelseutvecklingen av coronaviruset covid-19 och följer rådande rekommendationer. Med anledning av Folkhälsomyndighetens höjning av risknivån för spridning i Sverige har vi beslutat om tillfälligt ändrade rutiner för felanmälan.
Felanmälningar
För att minska eventuell spridning till riskgrupper minimerar vi antalet hembesök hos våra hyresgäster. Fram till 1 april kommer vi därför endast att hantera felanmälningar som är akuta, såsom vattenläckor, elavbrott, värmefel eller ej fungerande vatten och WC.
Informera oss vid felanmälan om det finns anledning till särskild hantering inför besök.
Vi på Signalisten är extra noga med handhygienen och vi hälsar inte med handskakning.
Kundcenter
Kundcenter har öppet som vanligt. Enligt de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten och av hänsyn till riskgrupper tar vi inte emot besökare eller medarbetare med symptom på luftvägsinfektion (det vill säga hosta, feber, snuva, halsont).
Kontraktsskrivningar
Genomförs per post istället för fysiska möten tills vidare.
Lägenhetsvisningar
Genomförs på ritning istället för fysiska möten tills vidare.
Besiktningar
Genomförs om det inte finns anledning till särskild hantering inför besök.
Våren är äntligen här och med den kommer vårstädningen. Det innebär bland annat att rensa buskar och träd från döda grenar och att ta reda på grus.
Signalisten satsar på hållbar verksamhet och investerar i en varmluftsballong som ersätter tre elbilar i den dagliga verksamheten. Det miljösmarta tra...
De årliga hyresförhandlingarna för 2021 har dragit ut på tiden då Signalisten och Hyresgästföreningen ännu inte nått en överenskommelse. Signalisten...