Signalisten följer händelseutvecklingen av coronaviruset covid-19 och följer rådande rekommendationer. Med anledning av Folkhälsomyndighetens höjning av risknivån för spridning i Sverige har vi beslutat om tillfälligt ändrade rutiner för felanmälan.
Felanmälningar
För att minska eventuell spridning till riskgrupper minimerar vi antalet hembesök hos våra hyresgäster. Fram till 1 april kommer vi därför endast att hantera felanmälningar som är akuta, såsom vattenläckor, elavbrott, värmefel eller ej fungerande vatten och WC.
Informera oss vid felanmälan om det finns anledning till särskild hantering inför besök.
Vi på Signalisten är extra noga med handhygienen och vi hälsar inte med handskakning.
Kundcenter
Kundcenter har öppet som vanligt. Enligt de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten och av hänsyn till riskgrupper tar vi inte emot besökare eller medarbetare med symptom på luftvägsinfektion (det vill säga hosta, feber, snuva, halsont).
Kontraktsskrivningar
Genomförs per post istället för fysiska möten tills vidare.
Lägenhetsvisningar
Genomförs på ritning istället för fysiska möten tills vidare.
Besiktningar
Genomförs om det inte finns anledning till särskild hantering inför besök.
Fler nyheter
Sandsopning i Signalistens områden
Nu börjar sandsopning av alla Signalistens områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Tänk på att flytta din b...
Hyror i Råsunda fastställda
Hyresgästföreningen och Signalisten har kommit överens om att hyran fastställs till à contohyresnivå från och med 2024-01-01.Därmed är bruksvärderinge...
Signalisten deltar i "Tillsammans för klimatet"
Den 18–24 mars deltar Signalisten i Solna stads kampanj "Tillsammans för klimatet". Kampanjen ska lära oss hur vi minskar våra utsläpp av växthusgaser.