Positiv trend i årets hyresgästundersökning

Årets hyresgästundersökning AktivBo visade en fortsatt positiv utveckling av hur Signalisten upplevs som hyresvärd. Serviceindex ökade och ligger över branschens medelvärde och även produktindex förbättrades något.
Starkast positiva omdömen fick serviceindex – upplevelsen av företaget, våra medarbetare och vår service. Här fick vi ett resultat på drygt 82 %, en ökning med 0,5 % jämfört med tidigare mätning 2022. Vi är väldigt glada att bibehålla denna höga nivå. Vi såg också en positiv utveckling inom produktindex – uppfattningen om boendet, allmänna utrymmen och utemiljön, vilket ökade med 1,6 % till drygt 77 %.
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning per bostadsområde med prioriterade förbättringsåtgärder. Se våra områdesnyheter för respektive bostadsområde.
Fler nyheter

Julmys med trygghet – så skyddar du dig mot brand
Julen är en tid för gemenskap, värme och traditioner — men den innebär också ökade brandrisker. Fler levande ljus, fler personer hemma och mer matlagn...

Bedrägeriförsök mot äldre
Det förekommer att bedragare försöker lura äldre personer via telefon, SMS eller genom att utge sig för att komma från en hyresvärd eller myndighet. F...

Hyrorna för år 2026 är klara
Nu har årets hyresförhandlingar mellan Signalisten och Hyresgästföreningen avslutats. Hyreshöjningen blir 3,25 % från den 1 januari 2026.Vid frågor ko...