Vi använder kakor (cookies) för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska och för att få anonym mätstatistik. Du kan läsa mer om vår användning av kakor på Om kakor

Kontakta oss

E-post: kundservice@signalisten.se

Frågeforum: Frågor och svar

Felanmälan: Skapa en felanmälan
För att anmäla ett fel måste du vara registrerad på ett hyresobjekt hos oss. Är du inte redan inloggad på Mina sidor när du klickar på länken leds du till inloggningssidan innan du kan göra en felanmälan.

Vi svarar på dina frågor i vårt frågeforum

Vill du ha ett snabbt svar på en fråga kan du besöka webbsidan Frågor och svar.

Frågor och svar

Besökstider

måndag: 07.30–15.30
tisdag: 07.30–15.30
onsdag: 07.30-15.30
torsdag: 07.30–15.30
fredag: 07.30–14.00

Under perioden 15 juni–15 augusti har kundcenter stängt för lunch klockan 12.00–13.00.

Förlängda besökstider

Första vardagen varje månad har vi längre besökstid. Se avvikande öppettider för att se hur länge för respektive månad. Förlängd besökstid gäller inte i juni, juli och augusti.

Telefontider

måndag–torsdag: 07.30–15.30
fredag: 07.30–14.00

Första vardagen varje månad har vi längre telefontid: 07.30–18.00. Förlängd öppettid gäller inte i juni, juli och augusti. Om första vardagen i månaden är en fredag gäller: 07.30–15.30.

Under perioden 15 juni–15 augusti har kundcenter lunchstängt mellan 12.00–13.00.

Ring när det är lugnt

Graf visar att det är få som ringer mellan 07:30-09:00 och 14:00-15:30, samt att det är längst telefonkö mellan 11:00-13.00.

Det är enklare att komma fram till kundservice om du ringer i lugnare tider. Det är betydligt färre som ringer 07.30–09.00 och 14.00–15.30. Mellan 11.00–13.00 är det flest personer som ringer och då kan du behöva vänta längre i telefonkö.

Hyresfrågor bostäder

Har du frågor om hyresinbetalning, lägenhetsbyte, andrahandsuthyrning, uppsägning, eller andra frågor om ditt kontrakt är du välkommen att kontakta våra hyresadministratörer.

måndag–fredag: 10.00–11.30

Telefon: 08-705 22 00

E-post: marknadbostader@signalisten.se

Måndag 14 juni är hyresadministratörer på utbildning och kommer inte kunna svara i telefon. Telefontider är som vanligt från och med tisdag 15 juni igen.

Frågor om parkering och garage

Har du frågor om lediga parkeringsplatser och garage, uppsägning eller andra frågor gällande ditt parkeringskontrakt är du välkommen att kontakta våra hyresadministratörer på parkeringsavdelningen.

måndag–torsdag: 07.30–15.30, fredag: 14.00

Telefon: 08-705 22 00

E-post: marknadbilplatser@signalisten.se

Frågor om verksamhetslokaler

Har du frågor om lediga lokaler, överlåtelse, uppsägning samt andra frågor gällande ert hyreskontrakt för lokal är du välkommen att kontakta avdelning som hanterar lokaler.

måndag–torsdag: 07.30–15.30, fredag: 14.00

Telefon: 08-705 22 00

E-post: thobias.leidenfors@signalisten.se

Akuta fel i hus och lägenheter efter kontorets öppettider

Kontakta vår jour om det inträffar något akut när vi har stängt och som inte kan vänta till nästa dag. Det kan till exempel handla om att hissen fastnar eller att du får översvämning i ditt badrum. Rapid Säkerhet har hand om våra jourärenden. 

Telefon: 08-705 00 29

Störningsjour

Vid störningar efter klockan 22.00 och där du och den som stör inte lyckas lösa situationen själva, kontaktar du störningsjouren. Rapid Säkerhet har hand om våra störningsärenden.

Telefon: 08-705 00 29

Vid pågående brott eller misstanke om brott, som misshandel eller liknande, kontaktar du Polisen via SOS Alarm på telefonnummer 112.

Problem eller frågor om webbplatsen

Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Om visst innehåll från Signalistens webbplats inte är tillgängligt för dig, får du gärna meddela oss på följande sätt:

Kontaktuppgifter till entreprenörer

Frågor och svar