Ljud och vibrationer från bygget av nya tunnelbanan
Hyresgäster på Västra vägen har hört av sig då man känt av vibrationer och hört ljud från sprängningar. I slutet av februari började Region Stockholm sitt arbete med att spränga tunnlar där den nya tunnelbanelinjen "Gula linjen" ska byggas.
Vi har tidigare informerat våra hyresgäster i Hagalund om det här, men kommer från och med nu även informera dig som bor på Västra vägen.
För mer information
Följ nya tunnelbanan på Facebook (Facebook.com)
Få SMS om sprängningar (nyatunnelbanan.se/SMS)
Läs mer om nya tunnelbanan (nyatunnelbanan.se)
Nu bygger vi station Arenastaden (PDF, Broschyr)
Frågor?
Kontakta SLs kundtjänst på 08-600 10 00. De har öppet dygnet runt.
Fler nyheter

Välkommen till familjefestivalen i Bagartorp!
Lördagen den 23 maj är det dags för familjefestivalen i Bagartorp – och Signalisten är på plats för tredje året i rad!Festivalen projektleds av Solna ...

Uppdatering gällande nya regler för moms på parkering och garage
Skatteverket har beslutat att tillämpningen av momsregeln skjuts fram till den 1 april 2027, istället för som tidigare sagts den 1 oktober 2026. Momse...

Kontakta oss om din passertagg försvunnit
Om du tappar bort din passertagg är det viktigt att du snabbt tar kontakt med oss. Kom förbi vårt kundcenter på Västra vägen 11, så spärrar vi taggen ...