Vi använder kakor (cookies) för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska och för att få anonym mätstatistik. Du kan läsa mer om vår användning av kakor på Om kakor

Obehöriga besökare i våra fastigheter

Publicerad 19 februari 2020

Vi har fått ett antal samtal från hyresgäster som berättar att det på kvällstid (efter ordinarie arbetstid) har ringt på dörren och besökaren påstår sig komma från Signalisten. Vilket inte stämmer. 

Med anledning av detta vill vi påminna om vad som gäller och vad man ska tänka på när någon ringer på oanmält och vill av någon anledning komma in i lägenheten. 

  • Om du har gjort en felanmälan kontaktar vi dig innan och avtalar tid för besöket. Våra besök sker alltid inom våra ordinarie arbetstider.
  • Har du bokat tid med någon av de hantverkare eller entreprenör vi samarbetar med, som exempelvis en skadedjurssanerare, ska du notera om de har profilerade arbetskläder och be att de visar en giltig legitimation innan du släpper in dem. Vet du att du inte har bokat något ska de absolut inte bli insläppta i lägenheten.
  • Om vi har beställt ett arbete i din fastighet eller lägenhet så aviserar vi alltid det i tid och meddelar även företagets namn. Även här kan man be att få se en giltig legitimation.
  • Om vi har avtalat att en aktör kan gå runt i våra fastigheter och sälja in diverse produkter/tjänster aviserar vi det i trapphusen.
  • Det är även viktigt att alltid se till att portar är låsta och inte har blivit uppställda eftersom det förenklar för obehöriga att komma in i fastigheten. Skulle dörren av någon anledning vara trasig måste en felanmälan göras för att det snabbt ska åtgärdas. 

Om du känner dig osäker eller har funderingar kring detta är du välkommen att kontakta oss på 08-705 22 00.

Frågor och svar