Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Bergshamra

Publicerad 7 september 2020

Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.

I Bergshamra svarade 50 % på årets enkät och av dessa svarade 74 % att de trivs hos Signalisten. 88 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Vi ser också en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där tillsyn/städning av källare/vind ingår ökat från 52 % 2018 till 67 %. Något vi är väldigt glada för och tillskriver vår satsning på städtjänsterna med ny entreprenör.

Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande områden som vi kommer att arbeta vidare med – personlig trygghet och möjlighet till källsortering. En del förbättringsarbeten har redan påbörjats, främst möjligheten till källsortering då en ny miljöstuga öppnades den 13 juli med utökade sorteringsmöjligheter. 

Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!

Områdesrapport - Bergshamra

Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.

Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen