Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Huvudsta

Publicerad 6 december 2022

Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.

I Huvudsta svarade 67,5 % på årets enkät och av dessa svarade 76,0 % att de trivs hos Signalisten. 92,4 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

I årets undersökning ser vi en markant ökning i kundnöjdhet inom flertalet frågor som rör bemötande och felanmälan. De frågor som ökat mest är ”få tag på rätt person” som ökat från 68 % till 89,3 % samt ”hur personalen har hållit sina löften” som ökat från 63 % till 80,8 %. ”Anmäla felet” har ökat med 13 % och ”Kvalité på utfört arbete” har ökat med 10,4 %. Resultatet är något vi är väldigt glada för och tillskriver vår satsning på att göra felanmälanprocessen bättre och mer effektiv.

Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:

  • Information om vad som ska hända i fastigheten
  • Snöröjning och sandning vintertid
  • Signalistens mailhantering

Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!

Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen