Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Motorn
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Motorn svarade 62,8 % på årets enkät och av dessa svarade 75,4 % att de trivs hos Signalisten. 84,0 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där bland annat möjlighet till källsortering ingår som gått från 26,7 % till 93,2 % nöjda hyresgäster. Det innebär en ökning med hela 66,5 % – ett resultat vi är väldigt glada över och tillskriver satsningen på våra nya, fina miljöstugor. Ytterligare frågor inom Rent och snyggt som ökat kraftigt är tillsyn/städning av källare/vind som ökar 18,9 % och städning av trapphus som ökat med 13,5 %.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Torkmöjligheter i tvättstuga
- Känna igen entreprenörer som Signalisten anlitar
- Få felet reparerat inom rimlig tid
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter

Hyresgästundersökning i samarbete med AktivBo
Måndagen den 5 maj kommer AktivBo att skicka ut en hyresgästenkät som en del i Signalistens uppföljningsarbete av 2024 års hyresgästundersökning. Det ...

Inbjudan till boendemöte
Vi bjuder in dig som hyresgäst på Motorn till boendemöte.

Sandsopning i våra områden i april
I april börjar sandsopning av alla våra områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Inför sandsopningen är det ...