Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Ritorp
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Ritorp svarade 50,0 % på årets enkät och av dessa svarade 73,5 % att de trivs hos Signalisten. 78,1 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Precis som vid förra mätningen ser vi en ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt. Där ingår bland annat sophantering som har ökat från 76,6 % till 84,7 % och städning av miljöstugan som har ökat från 68,2 % till 75 % – ett resultat vi är väldigt glada över och tillskriver vår satsning på återvinnarkonceptet med nya miljöstugor i hela beståndet.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Personlig trygghet i trapphuset
- Personlig trygghet i källare/vind
- Få tag på rätt person
Under de senaste åren har vi haft ett stort fokus på trygghetsfrågor, och det kommer vi fortsätta ha även kommande år. Vi vill att våra hyresgäster ska känna sig trygga i våra fastigheter och utemiljöer.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Vi gör underhållsservice av balkonginglasning – Törnbacken 6
Med preliminär start måndag den 20 maj påbörjar vi underhållsservice av balkonginglasningar hos dig som bor på Törnbacken 6. Arbetet beräknas ta total...
Underhållsservice av balkonginglasning – Törnbacken 2
Med start den 22 april påbörjar vi underhållsservice av balkonginglasningar hos dig som bor på Törnbacken 2. Arbetet beräknas ta totalt fyra till fem ...
Sandsopning i Signalistens områden – nya datum
Nu börjar sandsopning av alla Signalistens områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Tänk på att flytta din bil om den kan vara i vägen då sandsopningen är planerad.