Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Rudviken
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Rudviken svarade 63 % på årets enkät och av dessa svarade 100 % att de trivs hos Signalisten. 97,3 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Precis som vid den förra mätningen kan vi se att kundnöjdheten ökat inom området Rent och snyggt. Där ingår bland annat tillsyn/städning av källare/vind som ökat hela 20 %, från 66,7 % 2020 till 86,7 % 2022. Inom frågorna städning av miljöstugan och städning av trapphus har 100 % av hyresgästerna svarat att det är nöjda. Vi är också väldigt glada över att ha 100 % nöjda hyresgäster på 12 av 14 frågor inom delindex ”Ta kunden på allvar” som berör frågor om bemötande och information.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Förrådens säkerhet mot inbrott
- Få felet reparerat inom rimlig tid
- Temperatur/värmekomfort sommartid
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Sandsopning i Signalistens områden – nya datum
Nu börjar sandsopning av alla Signalistens områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Tänk på att flytta din bil om den kan vara i vägen då sandsopningen är planerad.
Nya tunnelbanan: Öppet hus 7 mars
Den 7 mars klockan 16–18 kan du träffa personal från Region Stockholm som arbetar med den nya tunnelbanan. De är på plats på parkeringen utanför nya t...
Justering av parkeringstaxor
Sedan den 1 januari 2024 gäller nya taxor och avgifter för parkering. Vi har justerat parkeringstaxorna i linje med Solna stads taxor för 2024.De nya ...