Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Rudviken
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Rudviken svarade 63 % på årets enkät och av dessa svarade 100 % att de trivs hos Signalisten. 97,3 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Precis som vid den förra mätningen kan vi se att kundnöjdheten ökat inom området Rent och snyggt. Där ingår bland annat tillsyn/städning av källare/vind som ökat hela 20 %, från 66,7 % 2020 till 86,7 % 2022. Inom frågorna städning av miljöstugan och städning av trapphus har 100 % av hyresgästerna svarat att det är nöjda. Vi är också väldigt glada över att ha 100 % nöjda hyresgäster på 12 av 14 frågor inom delindex ”Ta kunden på allvar” som berör frågor om bemötande och information.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Förrådens säkerhet mot inbrott
- Få felet reparerat inom rimlig tid
- Temperatur/värmekomfort sommartid
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter

Hyresgästundersökning i samarbete med AktivBo
Måndagen den 5 maj kommer AktivBo att skicka ut en hyresgästenkät som en del i Signalistens uppföljningsarbete av 2024 års hyresgästundersökning. Det ...

Sprängningar i april och maj
Region Stockholm planerar nya sprängningar med start i slutet av den här veckan (vecka 15). De ska nu spränga ut det sista av berget för rulltrappsschaktet på Hagalundsgatan.

Sandsopning i våra områden i april
I april börjar sandsopning av alla våra områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Inför sandsopningen är det ...