Hoppa till huvudinnehåll

Skydda dig från bedrägerier

Publicerad 17 oktober 2023

Det förekommer att bedragare tar kontakt med hyresgäster och sätter upp missvisande lappar i trapphusen. Tänk på att vi alltid kontaktar dig innan och avtalar tid för besöket om vi ska göra ett arbete i din lägenhet eller lägenhetsförråd. Du har ingen skyldighet att släppa in någon som inte bokat tid.

Var uppmärksam på:

  • Om du gjort ett serviceärende och vi kommer på besök sker det inom våra ordinarie arbetstider, vi kontaktar alltid dig innan och avtalar tid för besöket.
  • Om du bokat tid med någon av de hantverkare eller entreprenör vi samarbetar med, notera om de har profilerade arbetskläder innan du släpper in dem.
  • Om vi har beställt ett arbete i huset där du bor, i din lägenhet eller lägenhetsförråd aviserar vi alltid det med företagsnamnet. Kontakta vår kundservice om du upptäcker en avisering utan Signalistens logga, eller om du tycker att innehållet är misstänkt.
  • Lämna aldrig ut koder och släpp inte in någon okänd i porten.
  • Vi godkänner ingen dörrförsäljning i våra fastigheter.

Det är även viktigt att alltid se till att portar är låsta och inte har blivit uppställda eftersom det förenklar för obehöriga att komma in i huset. Skulle porten av någon anledning vara trasig, gör ett serviceärende till oss så att vi snabbt kan åtgärda detta.

Mer information och kontakt

Om du råkar ut för bedragare i huset där du bor eller missvisande lappar meddela gärna oss för vår kännedom. Brott ska anmälas direkt till polisen.

På polisens webbplats kan du läsa mer om hur du kan skydda dig mot bedrägerier.

Bedrägeri (polisen.se)

Kontakta oss (signalisten.se)