Hoppa till huvudinnehåll

Underhållsservice av balkonginglasning – Törnbacken 2

Publicerad 15 april 2024

Med start den 22 april påbörjar vi underhållsservice av balkonginglasningar hos dig som bor på Törnbacken 2. Arbetet beräknas ta totalt fyra till fem veckor och utförs av AB Vika Balkong på uppdrag av oss på Signalisten.

Vi börjar med balkongerna längst ner i huset och arbetar oss succesivt uppåt.

Eftersom det i förhand inte går att avgöra hur många åtgärder som krävs på varje balkonginglasning kan vi tyvärr inte nu ange vilken dag vi kommer till just din balkong,

Så förbereder du inför arbetet

Tillträde till lägenhet

För att kunna utföra arbetet på din balkong behöver vi tillgång till din lägenhet. Om du inte är hemma dagtid, är det därför viktigt att du lämnar en nyckel i servicetuben tills inglasningen på din balkong är besiktad och klar.

Tänk på att nyckeltuben är smal, så lägg inga knippor eller stora nyckelringar i tuben, utan endast de nycklar du låser dörren med när du lämnar lägenheten.

Om du inte är hemma när balkongen är besiktigad och klar får du en lapp i brevlådan med information om det från Vika Balkong.

Plocka undan på balkongen

Om du har många saker på balkongen behöver du plocka undan så att montörerna har plats att arbeta.

Varför gör vi en underhållsservice av inglasningarna?

Inglasningen mår bäst när den får skötsel och med en underhållsservice maximerar vi inglasningens livslängd och säkerställer att inglasningen uppfyller alla krav.

En underhållsservice innebär bland annat att vi undersöker om det är några delar vi behöver byta ut och ger oss möjlighet att åtgärda eventuella fel.

Välkommen med frågor

Information om den kommande underhållsservicen har även delats ut i brevlådor till dig som bor på Törnbacken 2.

Har du frågor om underhållsservicen vänligen kontakta serviceledare Alexander Österström på Vika Balkong på telefon 070-715 96 74 eller via e-post alexander@vikabalkong.se.