Hoppa till huvudinnehåll

Vi gör underhållsservice av balkonginglasning – Törnbacken 6

Publicerad 2 maj 2024

Med preliminär start måndag den 20 maj påbörjar vi underhållsservice av balkonginglasningar hos dig som bor på Törnbacken 6. Arbetet beräknas ta totalt fyra till fem veckor och utförs av AB Vika Balkong på uppdrag av oss på Signalisten.

Vi börjar med balkongerna längst ner i huset och arbetar oss succesivt uppåt.

Eftersom det i förhand inte går att avgöra hur många åtgärder som krävs på varje balkonginglasning kan vi tyvärr inte nu ange vilken dag vi kommer till just din balkong,

Så förbereder du dig inför arbetet

Tillträde till lägenhet

För att kunna utföra arbetet på din balkong behöver vi tillgång till din lägenhet. Om du inte är hemma dagtid, är det därför viktigt att lämna en nyckel i servicetuben tills inglasningen på din balkong är klar.

Om du inte är hemma när balkonginglasningen är åtgärdad får du en lapp i brevlådan med information om det från Vika Balkong.

Plocka undan på balkongen

Om du har många saker på balkongen behöver du plocka undan så att montörerna har plats att arbeta.

Varför gör vi en underhållsservice av inglasningarna?

Inglasningen mår bäst när den får skötsel och med en underhållsservice maximerar vi inglasningens livslängd och säkerställer att inglasningen uppfyller alla krav.

En underhållsservice innebär bland annat att vi undersöker om det är några delar vi behöver byta ut och ger oss möjlighet att åtgärda eventuella fel.

Välkommen med frågor

Fullständig information om den kommande underhållsservicen delas ut i brevlådor till dig som bor på Törnbacken 6.

Har du frågor om underhållsservicen vänligen kontakta Alexander Österström, serviceledare på Vika Balkong på telefon 070-715 96 74 eller via e-post alexander@vikabalkong.se.