Hoppa till huvudinnehåll

Viktig information om våra tv- och internetavtal

Publicerad 15 december 2022

Den senaste tiden har vi fått många samtal från hyresgäster om försäljare av tv- och internetabonnemang som vill sälja abonnemang via telefon eller via dörrknackning. Säljarna kommer från olika bolag och är ofta påstridiga. Det har även förekommit felaktig information om att våra avtal snart slutar gälla.

Vi vill förtydliga att Signalisten aldrig ger tillstånd till våra leverantörer att komma in i våra fastigheter i försäljningssyfte och knacka dörr hos hyresgäster. Leverantörstillståndet gäller endast för service och underhåll av installationer.

De internetavtal med Telenor och Bredband2, samt kabel-TV och internet via Tele2 (tidigare Comhem) gäller. Signalisten har inga planer på att sluta leverera internet och TV till fastigheterna och skulle det bli förändringar, kommer vi gå ut med information till våra hyresgäster.

Alla våra hyresgäster har ett grundutbud av TV-kanaler via Tele2 kabel-tv. Tele2 levererar även internet via dosan på väggen, men då krävs det ett abonnemang. Internet levereras även från Telenor och Bredband2 och då skall abonnemang tecknas med ett av dessa bolag.

Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på telefon 08-705 22 00 eller e-post kundservice@signalisten.se