Från och med 1 september är det möjligt att göra felanmälningar som vanligt för både lägenhet och fastighet. De begränsningar som infördes under våren på grund av pandemin upphör därmed.
Inför besök i lägenheter görs ett antal säkerhetsåtgärder för att skydda hyresgäster i riskgrupper. Till exempel ställer vi ett antal kontrollfrågor om pågående sjukdom eller riskgrupp till hyresgästen. Vi är naturligtvis även fortsatt noga med handhygien och att hålla avstånd.
Vi uppmuntrar alla hyresgäster att inte befinna sig i lägenheten under besöket om det är möjligt, alternativt på balkongen.
- Fler människor har spenderat mer tid i sina hem än vanligt, vilket vi bland annat märker genom att många kontaktar oss med fel som behöver åtgärdas. Samtidigt har vi precis som de flesta andra fastighetsägare tvingats minimera lägenhetsbesök under vår och sommar. Nu har vi skapat bra rutiner och har som läget ser ut nu bedömt att vi kan öppna felanmälan igen. Om situationen ändras kan vi snabbt komma att behöva ändra oss igen, säger förvaltningschef Robert Engholm.
Våren är äntligen här och med den kommer vårstädningen. Det innebär bland annat att rensa buskar och träd från döda grenar och att ta reda på grus.
Signalisten satsar på hållbar verksamhet och investerar i en varmluftsballong som ersätter tre elbilar i den dagliga verksamheten. Det miljösmarta tra...
De årliga hyresförhandlingarna för 2021 har dragit ut på tiden då Signalisten och Hyresgästföreningen ännu inte nått en överenskommelse. Signalisten...