Vi använder kakor (cookies) för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska och för att få anonym mätstatistik. Du kan läsa mer om vår användning av kakor på Om kakor

Felanmälan för lägenhet öppnar i september

Publicerad 28 augusti 2020

Från och med 1 september är det möjligt att göra felanmälningar som vanligt för både lägenhet och fastighet. De begränsningar som infördes under våren på grund av pandemin upphör därmed.

Inför besök i lägenheter görs ett antal säkerhetsåtgärder för att skydda hyresgäster i riskgrupper. Till exempel ställer vi ett antal kontrollfrågor om pågående sjukdom eller riskgrupp till hyresgästen. Vi är naturligtvis även fortsatt noga med handhygien och att hålla avstånd.

Vi uppmuntrar alla hyresgäster att inte befinna sig i lägenheten under besöket om det är möjligt, alternativt på balkongen. 

- Fler människor har spenderat mer tid i sina hem än vanligt, vilket vi bland annat märker genom att många kontaktar oss med fel som behöver åtgärdas. Samtidigt har vi precis som de flesta andra fastighetsägare tvingats minimera lägenhetsbesök under vår och sommar. Nu har vi skapat bra rutiner och har som läget ser ut nu bedömt att vi kan öppna felanmälan igen. Om situationen ändras kan vi snabbt komma att behöva ändra oss igen, säger förvaltningschef Robert Engholm.
 

Frågor och svar