Signalisten följer händelseutvecklingen av coronaviruset covid-19 och följer rådande rekommendationer. Med anledning av Folkhälsomyndighetens höjning av risknivån för spridning i Sverige har vi beslutat om tillfälligt ändrade rutiner för felanmälan.
Felanmälningar
För att minska eventuell spridning till riskgrupper minimerar vi antalet hembesök hos våra hyresgäster. Fram till 1 april kommer vi därför endast att hantera felanmälningar som är akuta, såsom vattenläckor, elavbrott, värmefel eller ej fungerande vatten och WC.
Informera oss vid felanmälan om det finns anledning till särskild hantering inför besök.
Vi på Signalisten är extra noga med handhygienen och vi hälsar inte med handskakning.
Kundcenter
Kundcenter har öppet som vanligt. Enligt de nya riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten och av hänsyn till riskgrupper tar vi inte emot besökare eller medarbetare med symptom på luftvägsinfektion (det vill säga hosta, feber, snuva, halsont).
Kontraktsskrivningar
Genomförs per post istället för fysiska möten tills vidare.
Lägenhetsvisningar
Genomförs på ritning istället för fysiska möten tills vidare.
Besiktningar
Genomförs om det inte finns anledning till särskild hantering inför besök.
Fler nyheter

Julmys med trygghet – så skyddar du dig mot brand
Julen är en tid för gemenskap, värme och traditioner — men den innebär också ökade brandrisker. Fler levande ljus, fler personer hemma och mer matlagn...

Bedrägeriförsök mot äldre
Det förekommer att bedragare försöker lura äldre personer via telefon, SMS eller genom att utge sig för att komma från en hyresvärd eller myndighet. F...

Hyrorna för år 2026 är klara
Nu har årets hyresförhandlingar mellan Signalisten och Hyresgästföreningen avslutats. Hyreshöjningen blir 3,25 % från den 1 januari 2026.Vid frågor ko...