Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Bollen
Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.
I Bollen svarade 62 % på årets enkät och av dessa svarade 77 % att de trivs hos Signalisten. 95 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser också en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där städning av trapphus ingår ökat från 47 % 2018 till 75 %. Något vi är väldigt glada för och tillskriver vår satsning på städtjänsterna med ny entreprenör.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med – felanmälan, kvalitet på utfört arbete och belysning på gård och nära huset. Inom området Hjälp när det behövs, där felanmälan ingår, kommer vi därför att jobba med bland annat tekniska hjälpmedel och specifikt anpassade rutiner för att förbättra vår felanmälanprocess.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!
Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.
Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter

Välkommen på klädbytardag lördag 8 november i Ekensbergskyrkan
Naturskyddsföreningen Solna-Sundbyberg och Ekensbergskyrkan anordnar sedan 2019 klädbytardag under våren och hösten. Den 8 november är det dags för hö...

Se upp för bedrägeriförsök mot äldre
Vi har fått kännedom om att det har förekommit försök till bedrägeri i ett av Signalistens bostadshus, där äldre personer, 80 år och uppåt, verkar ha ...

Hyresgästundersökning i samarbete med AktivBo
Måndagen den 5 maj kommer AktivBo att skicka ut en hyresgästenkät som en del i Signalistens uppföljningsarbete av 2024 års hyresgästundersökning. Det ...