Hoppa till huvudinnehåll

Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Frösunda

Publicerad 7 september 2020

Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.

I Frösunda svarade 57 % på årets enkät och av dessa svarade 67 % att de trivs hos Signalisten. 88 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.

Vi ser också att 83 % respektive 78 % är nöjda med vår sophantering och städningen av miljörummet, vilket visar bland annat att satsningen på införandet av miljövärdar gett resultat.

Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med – utemiljö, underhåll och felanmälan. Inom området utemiljö har en del förbättringsarbeten redan påbörjats. Förutom att vi nu har en ny entreprenör har vi tillsatt en utemiljöansvarig.
 
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!

Områdesrapport - Frösunda

Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.

Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen