Resultat av hyresgästundersökning 2022 - Bollen
Nu har vi sammanställt resultatet från årets hyresgästundersökning.
I Bollen svarade 63,6 % på årets enkät och av dessa svarade 85,7 % att de trivs hos Signalisten. 88,1 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser en markant ökning i kundnöjdhet inom området trygghet, där ingår bland annat säkerhet mot inbrott i lägenhet som ökat från 61,9 % till 81 %. Personlig trygghet i trapphuset har ökat med 15,6 % och belysning på gård och nära huset har ökat med 13,9 %. Även inom området Rent och snyggt har vi ökat kraftigt och på frågan om städning av trapphus är 91,7 % av hyresgästerna nöjda, och på frågan om städning av miljöstugan har vi hela 100 % nöjda hyresgäster.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med:
- Utemiljö
- Få felet reparerat inom rimlig tid
- Inomhusmiljö i lägenheter
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa bättre och trivsammare boendemiljöer!
Med vänlig hälsning
Fastighetsavdelningen
Fler nyheter
Sandsopning i Signalistens områden – nya datum
Nu börjar sandsopning av alla Signalistens områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Tänk på att flytta din bil om den kan vara i vägen då sandsopningen är planerad.
Justering av parkeringstaxor
Sedan den 1 januari 2024 gäller nya taxor och avgifter för parkering. Vi har justerat parkeringstaxorna i linje med Solna stads taxor för 2024.De nya ...
Ny leverantör av lokalvård
Den 1 februari byter Signalisten leverantör av lokalvård i alla Signalistens fastigheter. Den nya entreprenören heter Skurgubben, och den första tiden...