Vill ni ha kvar sopnedkasten?
Problemen med sopnedkasten fortsätter. Fel saker kastas, det blir stopp, det luktar illa i huset och kostar mycket pengar. Det måste bli bättre. Om det inte blir bättre kommer vi att stänga sopnedkasten.
Vad måste ni göra för att sopnedkasten ska vara kvar?
- kasta bara hushållsavfall i sopnedkastet
- knyt påsen så inte soporna åker ut i nedkastet
- påsen får inte vara för stor, annars fastnar den och det blir stopp
Det här ska ni inte kasta i sopnedkastet:
- kläder och gardiner
- pizzakartonger
- batterier och andra eldrivna produkter
- lösa saker som inte ligger i en knuten påse
Vad händer efter sommaren?
Vi kommer att se om det har blivit bättre. Är det inte bättre kommer vi att stänga sopnedkasten.
Hälsningar,
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter

Lyckad skräpplockning med Hagaskolan
Den 20 maj plockade cirka 150 elever från Hagaskolan skräp runt om i Hagalund. Barnen utgick från torget och rörde sig runt gårdarna mellan bostadshus...

Välkommen till familjefestivalen i Bagartorp!
Lördagen den 23 maj är det dags för familjefestivalen i Bagartorp – och Signalisten är på plats för tredje året i rad!Festivalen projektleds av Solna ...

Måndagshäng för ungdomar på Fabrik 38
Måndag den 4 maj startar måndagshäng för ungdomar i årskurs 4–9, på ungdomsgården Fabrik 38 i Hagalund. Det är Solna stads fritidslotsar och fältassis...