Den 21 mars kommer vi att skicka ut en digital hyresgästundersökning i vilken vi ber våra hyresgäster att besvara ett antal frågor som handlar om deras upplevelse av värme och ventilation i den egna lägenheten. Svarstiden är två veckor.
Anledningen är att vi under hösten 2018 genomförde ett antal åtgärder inom området värme och ventilation då vi återigen kunde konstatera i hyresgästundersökningen att många hyresgäster är missnöjda med lägenhetens inomhustemperatur och ventilation.
Läs tidigare nyhet Åtgärder för ett bättre inomhusklimat i din lägenhet
Svaren som vi får i undersökningen kommer att vara viktiga och visa om de satsningar vi hittills genomfört har gett resultat men även ge oss ett bra underlag för det fortsatta arbetet.
Uppdaterade kontaktuppgifter
Inför utskicket den 21 mars vill vi uppmana våra hyresgäster att gå in på www.signalisten.se och Mina sidor för att säkerställa att man har aktuella uppgifter som behövs för det digitala utskicket, e-postadress och telefonnummer.
Uppgifterna är nödvändiga eftersom undersökningen skickas till angiven e-postadress och kort tid därefter skickas en påminnelse till angivet
sms-nummer.
Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter

Julmys med trygghet – så skyddar du dig mot brand
Julen är en tid för gemenskap, värme och traditioner — men den innebär också ökade brandrisker. Fler levande ljus, fler personer hemma och mer matlagn...

Bedrägeriförsök mot äldre
Det förekommer att bedragare försöker lura äldre personer via telefon, SMS eller genom att utge sig för att komma från en hyresvärd eller myndighet. F...

Hyrorna för år 2026 är klara
Nu har årets hyresförhandlingar mellan Signalisten och Hyresgästföreningen avslutats. Hyreshöjningen blir 3,25 % från den 1 januari 2026.Vid frågor ko...