Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Ritorp
Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.
I Ritorp svarade 58 % på årets enkät och av dessa svarade 74 % att de trivs hos Signalisten. 86 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser också en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt som ökat från 62 % 2018 till 75 %. Något vi är väldigt glada för då vi bland annat arbetat med satsningar på städtjänster.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom flera områden som vi kommer att arbeta vidare med, bland annat felanmälan och bemötande. Inom området Hjälp när det behövs, där felanmälan ingår, kommer vi därför att jobba med bland annat tekniska hjälpmedel och specifikt anpassade rutiner för att förbättra vår felanmälanprocess.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!
Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.
Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter

Invigning av basketplanen - spela och vinn fina priser!
Ta med vännerna och kom på invigning av basketplanen i Hagalund! Träffa dam- och herrspelare från AIK-basket, se dunkshow, tävla och vinn fina priser!...

Byte av elmätare
Regeringen har beslutat om att alla elnätsföretag ska byta till smarta elmätare med nya och fler funktioner. Mot denna bakgrund arbetar Vattenfall med...

Ändring i uthyrningsregler av senior- och trygghetsbostäder
Från och med den 5 april 2023 är alla som har fyllt 6o år och har ett tillsvidareavtal på bostad hos Signalisten automatiskt behöriga att söka senior-...