Resultat av hyresgästundersökning 2020 - Kaptenen
Nu har vi sammanställt resultatet av årets hyresgästundersökning som skickades ut innan sommaren. Vi är glada att se att kundnöjdheten har ökat sedan senaste mätningen (2018) och att de satsningar vi gjort utifrån era tidigare svar nu gett resultat.
I Kaptenen svarade 61 % på årets enkät och av dessa svarade 96 % att de trivs hos Signalisten. 92 % är nöjda med bemötandet de får i kontakten med oss.
Vi ser också en markant ökning i kundnöjdhet inom området Rent och snyggt där frågor om bland annat städning av trapphus ökat från 68 % 2018 till 81 %. Något vi är väldigt glada för och tillskriver vår satsning på städtjänsterna med ny entreprenör.
Vi ser även att det finns förbättringsbehov inom följande tre områden som vi kommer att arbeta vidare med – felanmälan, bemötande och skötsel av grönområden. Inom området utemiljö där skötsel av grönområden ingår har en del förbättringsarbeten redan påbörjats. Förutom att vi nu har en ny entreprenör har vi tillsatt en utemiljöansvarig.
Resultatet från undersökningen är väldigt värdefullt för oss och gör att vi bättre ser var våra ansträngningar behövs och gör mest nytta. Tack alla ni som svarat på enkäten och hjälper oss att skapa ett bättre boende!
Läs mer om vår kundundersökning på www.signalisten.se.
Med vänlig hälsning
Förvaltningsavdelningen
Fler nyheter

Se upp för bedrägeriförsök mot äldre
Vi har fått kännedom om att det har förekommit försök till bedrägeri i ett av Signalistens bostadshus, där äldre personer, 80 år och uppåt, verkar ha ...

Hyresgästundersökning i samarbete med AktivBo
Måndagen den 5 maj kommer AktivBo att skicka ut en hyresgästenkät som en del i Signalistens uppföljningsarbete av 2024 års hyresgästundersökning. Det ...

Sandsopning i våra områden i april
I april börjar sandsopning av alla våra områden. När vi sopar kommer det att låta en del och vi ber om överseende med det. Inför sandsopningen är det ...